1.09.2013

Zatrzymać czas

Pierwszy raz, odkąd zakończyłam własną edukację, tak wyraźnie czuję, że wakacje się skończyły. A to za sprawą pewnego małego człowieczka, który jutro rozpoczyna karierę przedszkolaka. Nie mogę uwierzyć, że czas minął tak szybko. Ciężko mi pożegnać te słodkie, wczesnodziecięce dni.. i samego lata też trochę żal.
Sposobu na zatrzymanie czasu nie znam - wierzę jednak w moc wspomnień. Wiem, że tworząc rzeczywistość, maluję wspomnienia mojej córki. I jedną z najważniejszych zasad bycia mamą jest dla mnie dbanie o to, by te wspomnienia były jak najpiękniejsze. Myśl o tym towarzyszy mi niemal na każdym kroku. I staram się nieprzerwanie, bo przecież nie wiem, która chwila będzie jej pierwszym wspomnieniem.
A jak uchwycić lato? Gdzieś, kiedyś, trafiłam na metaforę, która idealnie obrazuje moje podejście - jeść lato łapczywie, jak przepyszny owoc, tak, by sok spływał między palcami. Wtedy jesienią towarzyszą mi piękne wspomnienia. Oprócz nich lubię mieć w kuchni smak lata. Stąd w tym roku w mojej szafce przepyszny miód z Pereł oraz syrop lawendowy z Warmii.. cudnie też sprawdza się pomysł, by na wakacje zabrać ze sobą pyszną herbatę lub pięknie pachnący kosmetyk.. cokolwiek, z czego korzystamy tylko tego lata, tylko w tym miejscu. Gdy po wielu miesiącach otwieram puszkę lub buteleczkę, wspomnienia ożywają. Polecam :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz